Новини

Интерес към пазара за храни и напитки в Китай? Koelnmesse има решение за Вас.

Кьолнски панаир и Германо-Българска индустриално-търговска камара (ГБИТК), като представител на дружеството в България и част от структура, активна на територията на повече от 80 държави, Ви предлагат едно комплексно и премислено решение за навлизане на пазара в Северен Китай. 
 

Китай като бизнес дестинация

Китай като пазар предлага огромни възможности за европейските малки и средни предприятия (МСП), които произвеждат храни и напитки (F&B);

Два основни елемента привличат китайските потребители, когато става дума за европейски продукти: безопасност и качество;

Въпреки това, компаниите от ЕС трябва да разберат пазара и да решат, как да се доближат до него. Важни аспекти в този контекст са различните регулации и начина, по който се прави бизнес в Китай. Това е страна с особени административни правила. Съществуват многобройни елементи, които влияят на този процес –  бюрокрация, регулации за безопасност и качество на продуктите, канали за дистрибуция и мн. други.

Северен Китай (подробен анализ ще намерите в приложение №2)

  • През 2017 г. общият внос в Северен Китай е 5,7 млрд. долара, от които 4,73 млрд. долара за храна и 970 млн. долара за напитки. Индонезия е най-големият източник на вносни храни за Северен Китай с обща стойност на вноса от 652 милиона долара или 14%, последвани от Малайзия, Бразилия, Индия, Южна Корея и Съединените щати;
  • За 2017 г. Франция и Австралия са най-големите вносители на пазара за напитки в Северен Китай – съответно с внос от 203 милиона щатски долара и 177 милиона щатски долара и дялове от 21% и 18%;
  • През 2016 г. оборотът на F&B в Северна Китай възлиза на 60% от общия обем на продажбите на F&B в Китай, а средният ръст на сектора през периода 2014-2016 г. е бил 3,9%. Прогнозната стойност на ръстът на оборота в сектор F&B в Северен Китай за периода 2017-2018 г. е 5%;
  • През 2017 г. първите 3 категории F&B с най-голям внос в Северен Китай са мазнини и масла, вино и млечни продукти, следвани от плодове, зеленчуци и захарни изделия (вкл. ядки и санакс)
  • През 2017 г. Китай внася 787 200 килолитра вино, което е ръст от 17,8% на годишна база и внася 716 200 килолитра бира, което е ръст от 10,8% на годишна база;
  • Според докладите потенциалът на пазара на био храни в Китай е огромен и с траен недостиг от 30%, като този дял може да продължи да нараства;
  • Вносът на F&Bпродукти от ЕС в Северен Китай показва тенденция на покачване всяка година – с увеличение от близо 30% през 2017 г. в сравнение с 2016 г.

Германо-българска индустриално-търговска камара (ГБИТК)

  • Част от глобална структура, подпомагаща развитието на икономически взаимоотношения на  Германия в повече от 80 други държави;
  • Официално представителство на германската икономика в България;
  • Представлява пет от най-големите германски панаирни дружества в България;
  • Компетентен партньор при развитието на двустранни бизнес взаимоотношения.

Кьолнски панаир (Koelnmesse)

  • Дружеството е сред десетте най-големи организатори на изложения в света;
  • Дружеството е лидер в организирането и провеждането на изложения в сектор F&Bв световен мащаб;
  • Изложението Anugaе безспорен световен №1 в сектора;
  • Anugaс също така мощен двигател за организираните от Koelnmesseизложения на развиващи се алтернативни пазари.

Изложението AnufoodChinapoweredbyAnuga2018 (21-23.11.2018), Пекин – Китай

  • Най-голямото изложение за храни и напитки в Северен Китай;
  • Повече от 700 изложители от 31 държави (интернационалност – 50%);
  • Повече от 1.100 специално поканени ключови търговци;
  • Изключително ефективна „Matchmaking“програма;
  • TOP100 на търговците от северен Китай присъстват на изложението;
  • Повече от 15.000 компетентни посетители (изложението е затворено за обща публика);
  • Съдържа всички продуктови сегменти на Anuga. Първият по големина сегмент в изложението е  „FINEFOOD“ , след него –  „SWEET& SNACKS”.